7 wskazówek, jak wypromować swoją hodowlę i skuteczniej znajdować domy dla szczeniaków

Miłość do psów może być początkiem wielu wspaniałych przygód. Własna hodowla jest jedną z nich. Dobrze wiesz, że to ogromna frajda, ale też wielka odpowiedzialność, ogrom czasu, wysiłku i pracy. Powołanie na świat szczeniaków, zadbanie o ich zdrowie, a następnie znalezienie im kochających domów to spore wyzwania. Wśród hodowców panuje spora konkurencja, a na portalach z ogłoszeniami sprzedający prześcigają się, by zdobyć klienta.

Są jednak sposoby, które zaowocują tym, że po pieska z Twojej hodowli ustawi się kolejka chętnych. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pozwolą umocnić Twoją pozycję w branży i skuteczniej i szybciej sprzedać pupila komuś, kto będzie dla niego wspaniałym opiekunem.

Znajdź coś, co Cię wyróżnia

Aby Twoja marka zapadała w pamięć klientom, musisz rozważnie budować skojarzenia. Zastanów się, co Cię wyróżnia na rynku. Czy są to wyjątkowe osiągnięcia Twoich psów? Czy może wieloletnie doświadczenie? A może to, że prowadzisz kameralną, przydomową hodowlę, a każdy szczeniak jest dla Ciebie jak członek rodziny? A może za ideą hodowli stoi ciekawa historia? Wybierz wartości, które są ważne dla Ciebie i podkreślaj je w komunikacji. W ten sposób klient zacznie kojarzyć Twoją markę i odróżniać ją od innych.

Zadbaj o swoją wizytówkę w Internecie

Podstawą Twojej obecności w sieci powinna być strona internetowa. To do niej odeślesz potencjalnego klienta, który będzie chciał dowiedzieć się, co robisz. To tam opiszesz historię swojej hodowli, pokażesz poprzednie mioty i osiągnięcia swoich psów, zamieścisz zdjęcia i zostawisz kontakt do siebie. Jeśli już masz swoją stronę internetową, przyjrzyj się temu, czy i na jakich pozycjach pojawia się w wyszukiwarce. Ważne, aby w wynikach wyszukiwania była jak najwyżej, wtedy więcej klientów ją zobaczy. Skontaktuj się ze specjalistą, zajmującym się pozycjonowaniem, który pomoże Ci to zrobić.

Pokaż swoją hodowlę w sieci i poza nią

Wiemy, że jesteś świetny w tym, co robisz — uświadom to innym! Jeśli nie pokażesz klientom swojej pracy, nie będą mieli o niej pojęcia. Możesz zorganizować dzień otwarty, podczas których wszyscy zainteresowani będą mogli odwiedzić Twoją hodowlę. Szersze możliwości daje Internet, dzięki któremu dotrzesz do osób z całej Polski. Wykorzystaj media społecznościowe — większość osób korzysta dzisiaj z Facebooka i Instagrama. Załóż profil swojej hodowli i dbaj o aktywność — wrzucaj zdjęcia psów, chwal się nagrodami, zapraszaj ludzi do jego śledzenia. Bądź aktywny i zaangażowany, a zaowocuje to zainteresowaniem odbiorców.

Buduj wizerunek eksperta

Poszukaj grup i forów społecznościowych, na których udzielają się miłośnicy rasy. To właśnie tam wiele osób szuka wskazówki, z jakiej hodowli najlepiej wziąć pieska. Nie udzielaj się tylko w wątkach dotyczących szczeniaków. Dając rady innym, pokażesz swoją wiedzę i doświadczenie. W ten sposób będziesz postrzegany jako prawdziwy znawca rasy. Warto sprawdzić, czy w okolicy nie odbywają się zloty miłośników psów albo spotkania towarzyskie. Pokaż się na nich ze swoimi psami. Chwal się ich sukcesami, wymieniaj doświadczenia, informuj o kolejnych miotach. Jest duża szansa, że trafisz tak do potencjalnych klientów.

Zbieraj pozytywne opinie

Nie lekceważ siły poczty pantoflowej. Szukając rady w ważnych sytuacjach życiowych (a do takich należy na pewno kupno psa), ludzie są skłonni pytać o radę innych. Poproś swoich klientów o wystawienie pozytywnej opinii. Niech napiszą komentarz w social media, pokażą swoje pieski, wystawią referencje. Buduj relację z klientem. Zadowolony opiekun szczeniaka stanie się najlepszym ambasadorem Twojej marki - w Internecie i poza nim. Będzie polecać Cię innym osobom, szukającym czworonożnego przyjaciela.

Zaoferuj klientowi coś więcej

Wiele osób, rozglądających się za szczeniakiem, nigdy nie miało w domu psa. Wszystko jest dla nich nowe i stresujące. Wsparcie w opiece nad czworonogiem jest wartością dodaną, którą możesz zaoferować swojemu klientowi. Wyprawka, w którą wyposażasz nowego opiekuna, może zawierać nie tylko karmę, kocyk i zabawki. Świetnym pomysłem będzie włączenie do niej Pakietu Pupilmed dla Szczeniaka. Dzięki Pakietowi Twoja hodowla zapewni klientowi profesjonalne doradztwo behawioralne, żywieniowe oraz weterynaryjne do 6 miesiąca życia pupila! Klient może konsultować z nimi wszystkie wyzwania, pojawiające się w opiece nad szczeniakiem, a dodatkowo nasz zespół weterynaryjny ułoży spersonalizowany plan opieki nad pupilem.

Wsparcie specjalistów to nieoceniona pomoc, która odciąży Cię w kontakcie z klientem oraz pozwoli wyróżnić się na rynku. Jest świadectwem, że nie zależy Ci tylko na zysku, ale też na dobrostanie każdego szczeniaka, który przyszedł na świat pod Twoją opieką.

Kochaj to, co robisz

Aby osiągnąć sukces w tej branży, musisz być prawdziwym miłośnikiem psów. Tego się nie da podrobić. Rozwijaj się i bądź otwarty na wszelkie nowości. Nawiązuj relacje ze weterynarzami, trenerami psów, zoofizjoterapeutami. Opinie autorytetów mają znaczenie i takie relacje mogą Ci przynieść wiele korzyści. Jeśli zwierzęta są Twoją pasją, a Ty uczęszczasz na wystawy, trenujesz psie sporty lub chodzisz na wydarzenia dla miłośników tych zwierząt, będzie to dla Ciebie łatwe. Prawdziwy miłośnik zwierząt wyczuje innego. Troska o psa, który przyszedł na świat pod Twoją opieką, będzie ogromną wartością dla każdego potencjalnego klienta. Bądź szczery i autentyczny we wszystkim, co robisz, a z pewnością osiągniesz sukces!

Zobacz również

Zapraszamy również do zapoznania się z naszą ofertą dla hodowców.